Kauppalehti: Bloggaajat ja mainostajat samaan pöytään

Kauppalehti uutisoi Bablerin kehittämästä osallistavan suosittelumarkkinoinnin konseptista 21.3.2016.

Uusi konseptimme korostaa bloggaajan roolia oman kohderyhmänsä asiantuntijana. Tavoitteemme on, että bloggaajat ovat yhä kiinteämmin yhteistyössä mainostajien kanssa – erityisesti ideointivaiheessa ennen kampanjan alkua. Hyödynnämme bloggaajiemme auktoriteettia ja vaikutusvaltaa lukijoiden keskuudessa sekä heidän asiantuntemustaan bloginsa aihealueesta ja sitä seuraavista lukijoista.

”Osallistava suosittelumarkkinointi tuo asiakkaalle parempia tuloksia, kun mielipidevaikuttaja tuodaan yhteen asiakkaan kanssa jo kampanjan suunnitteluvaiheessa”, kiteyttää Bablerin toimitusjohtaja Tanja Ylikangas.

Prosessin avulla varmistetaan, että markkinointiviestit ovat halutulle kohderyhmälle relevantteja ja siksi myös kiinnostavia. Osallistava suosittelumarkkinointi mahdollistaa myös bloggaajien hyödyntämisen tuote- ja palvelukehityksessä sekä markkinoinnin suunnittelussa myös muihin kanaviin.

”Tuomme markkinoijan samaan pöytään yhden tai useamman mielipidejohtajan kanssa. Tavoitteena on, että kun lähdetään viestimään esimerkiksi blogeissa, viestit olisivat aitoja ja relevantteja kohderyhmälle. Tätä ei ole aikaisemmin tehty”, kertoo Bablerin planner Salla Kääriäinen.

Lue juttu kokonaisuudessaan »

Tutustu osallistavaan suosittelumarkkinointiin »