Jopo Fillarikesä

JOPON JA SUOSIKKITUBETTAJAN KESÄSARJA TAVOITTI NUORET JA KERÄSI YLI 180.000 KATSELUA

babler jopo naag janne naakka fillarikesä

LÄHTÖTILANNE

Helkama halusi varmistaa, että Jopo pysyy jatkossakin kohderyhmän mielissä haluttavana nuorten brändinä. Miten tämä toteutetaan uskottavasti?

Projektille asetettiin seuraavat mittarit:

  1. Jopon tunnettuuden lisääminen nuorten keskuudessa
  2. Tuloksellisen yhteistyön toteuttaminen vaikuttajan kanssa pitkäjänteisesti

TOTEUTUS

Kampanjassa suunniteltiin ja toteutettiin Jopon oma neljän jakson kesäsarja, joka ilmeistyi sometähti Janne Naakan (naaG) kanaviin kerran viikossa. Sarjalle luotiin oma nimi ”Fillarikesä”, sekä sarjan alku- ja lopputunnisteet, joissa Jopo sai yhteistyösisältöjen lisäksi vahvan näkyvyyden.

Sarjan kantavana ideana oli kutsua kuhunkin jaksoon vieraiksi ajankohtaisia julkisuuden henkilöitä. Jaksoissa vierailivat Salattujen elämien Kerttu Rissanen, laulaja Krista Siegfrids, artisti ja tubettajaTuulisekä laulaja Ellinoora.

Vieraan tehtävä kussakin jaksossa oli viedä Janne Jopoilla johonkin vieraalle merkittävään kohteeseen. Retken aikana juteltiin, haastateltiin vierailijaa ja toteutettiin slowride-haaste.

Kampanjassa arvottiin myös yksi kultainen Jopo. Tästä syystä julkaisut keräsivät ennätysmäärän kommentteja seuraajilta.

TULOKSET

Jopo nousi kohderyhmän puheenaiheeksi pyöräsesongin aikana. Jopo sai nostetta brändilleen kanavassa, jota nuoret kuluttavat ja jossa he viihtyvät. Yhteistyösisällöt toteutettiin kohderyhmää kiinnostavalla tavalla ammattimaisesti, innostavasti ja laadukkaasti.

Yhteistyö tavoitti kohderyhmän tehokkaasti. Neljälle kesäsarjan jaksolle kertyi yli 181.000 katselukertaa. Instagramissa Jopo-kuvat saivat yhteensä 48.000 tykkäystä YouTubessa ja Instagramissa sisältöjä kommentoitiin yli 3.500 kertaa.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

Jannen Tube-sarja oli laadukkaasti toteutettu ja toi Jopon luontevasti kohderyhmän mieliin. Kivasti toiminut yhteistyömme huipentui Tubeconissa järjestettyyn suureen slowride-haasteeseen.

Linda Väisänen
Markkinointipäällikkö, Jopo


Kiinnostuitko? Ota yhteyttä Bablerin myynti- ja markkinointijohtajaan: satu.apukka@babler.fi tai +358 44 335 4235.