Salvequick kuorintasukat

SALVEQUICK KASVATTI KUORINTASUKKIEN MYYNTIÄ

+30 % VAIKUTTAJIEN AVULLA 

salvequick kuorintasukat babler si moda kaisa turunen

LÄHTÖTILANNE

Salvequick-kuorintasukat lanseerattiin Suomen markkinoilla ensimmäisen kerran vuonna 2015. Blogit olivat jo tuolloin vahvasti mukana lanseerauksessa, joka oli menestys. Vaikuttajat testasivat kuorintasukkia itse ja näyttivät konkreettisesti tuotteen tehon. Vaikuttajien omakohtaiset kokemukset ja vahva, uskottava suositus vaikutti osaltaan siihen, että kuorintasukat myytiin laajalti loppuun.

Koska kuorintasukkia on haastavaa markkinoida ilman erillistä selitystä, otettiin vaikuttajat avuksi kuluttajien opettamiseen ja muistuttamiseen tuotteesta myös tämän kevään kampanjoinnissa. Lanseerauksen tapaan myös tällä kertaa vaikuttajat testasivat tuotetta konkreettisesti ja kuvasivat kokemuksensa blogissa omat henkilökohtaiset kulmat huomioiden.

Projektille asetettiin seuraavat mittarit:

  1. Mielikuvan muuttaminen ja testikynnyksen madaltaminen. Kuluttajat testaamaan tuotetta ja toteamaan sen teho sekä suosittelemaan tuotetta edelleen.
  2. Kuorintasukkien myynnin kasvattaminen vaikuttajakampanjan avulla.

TOTEUTUS

Kampanjassa toteuttajina oli yhdeksän eri vaikuttajaa. Heidän kanssaan tehtiin blogiyhteistyötä sekä hyödynnettiin myös heidän sosiaalisen median kanaviaan (Facebook ja Instagram). Vaikuttajat valikoitiin edustamaan eri aihealueita; kauneutta, muotia, lifestyleä ja perhettä siten, että he tavoittivat tehokkaasti ja laajasti halutun kohderyhmän.

Lisäksi yhteistyössä toteutettiin tuotenäytejakelu ja lukijoille myöhemmin lähetettävä tyytyväisyyskysely. Kampanjassa tehtiin myös display-mainontaa halutulle kohderyhmälle Suomen Blogimedian ja Bella-blogien verkostoissa.

Tutustu vaikuttajien postauksiin:

TULOKSET

Vaikuttajien kanssa tehty yhteistyö onnistui erinomaisesti. Kampanjan tulokset osoittavat, että vaikuttajia voidaan tehokkaasti ja tuloksellisesti hyödyntää taktisissa markkinointikampanjoissa. Yhteistyössä kohderyhmää tehokkaasti tavoittavien vaikuttajien kanssa onnistuttiin muuttamaan lukijoiden mielikuvaa, madaltamaan testikynnystä sekä kiistattomasti lisäämään tuotteen myyntiä.

  • Jopa yli 3.300 ihmistäi lmoittautui mukaan tuotenäytteen tilaajaksi. Tuotenäytetilaajille lähetettiin Salvequick-kuorintasukista tyytyväisyyskysely. Lähes kaikki vastaukset ovat positiivisia: peräti 95 %vastaajista oli tyytyväisiä tuotteeseen ja suosittelisi sitä läheisilleen.
  • Salvequick-kuorintasukkien myynti kasvoi kampanja-aikana 32,4 %. Salvequick-kuorintasukkien markkinaosuus oli kampanja-aikana 44,3 %. Asiakas ei tehnyt muita mediatoimenpiteitä.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

Odotuksemme onnistuneen lanseerauskampanjan myötä olivat korkealla. Kesän kampanja onnistui erinomaisesti ja osoittaa, että vaikuttajia voidaan hyödyntää tehokkaasti taktisissa markkinointikampanjoissa.

Elina Wettenhovi
Brand Manager, Salvequick
Orkla Care Oy


Kiinnostuitko? Ota yhteyttä Bablerin myyntijohtajaan: satu.apukka@babler.fi tai +358 44 335 4235.