Vuokkoset

Miten saadaan uusia asiakkaita Vuokkoset käyttäjiksi? Minkälainen viesti toimii kuukautissiteiden markkinointiin?

Projektille asetettiin seuraavat mittarit:

  1. Selvittää oston esteet ja ajatukset tuotteesta
  2. Mielikuvien muuttaminen vaikuttajien avulla
  3. Testikynnyksen madaltaminen tuotenäytejakelua hyödyntäen

TOTEUTUS

Yhteistyö aloitettiin kuluttaja- ja vaikuttajatutkimuksilla. Tulosten perusteella suunniteltiin yhteistyöhön oikeat vaikuttavat kulmat, kuitenkin huomioiden vaikuttajien oma lähestymistapa aiheeseen. Kampanjaan valittiin 6 eri vaikuttajaa.

Kampanja aloitettiin podcastyhteistyöllä Nonsense By Linda & Alexa podissa, jonka jälkeen 4 eri vaikuttajaa tuottivat sisältöä omiin blogeihinsa. Kaupallinen yhteistyö näkyi myös sosiaalisessa mediassa ja esimerkiksi Instagram Storiesissa vaikuttajat julkaisivat sisältöä Vuokkoset tehdasvierailulta. Vaikuttajien sisällöistä kuluttaja ohjattiin tilaamaan itselleen ilmainen tuotenäyte.

Yhteistyöhön valituilla vaikuttajilla oli omakohtaista kokemusta Vuokkoset tuotteista. He tavoittivat tehokkaasti ja laajasti halutun kohderyhmän.

Tutustu vaikuttajien postauksiin ja podcastiin:

TULOKSET

Yhteistyöllä saavutettiin huikeita tuloksia.

  • Kuluttajakyselyyn vastasi yli 2000 lukijaa.
  • Vuokkoset sivustoliikenne kasvoi pelkän podcastin avulla +48 %
  • Jopa yli 900 ihmistä tilasi tuotenäytteen itselleen.
  • Nonsense By Alexa & Linda podcast-jakso on sarjan toiseksi eniten kuunnelluin podcast ja keräsi kolmessa viikossa yli 31 000 kuuntelua.
  • Instagram Stories -julkaisut tavoitti 23 % odotettua enemmän katsojia.

ASIAKKAAN KOMMENTTI

Asiantuntevasti toteutettu kokonaisvaltainen vaikuttajamarkkinointikampanja teki vaikuttajamarkkinoinnin tekemisestä helppoa ja tuloksellista. Tutkimuksen suunnittelu, läpivienti ja seuranta yhdistettynä blogi- ja podiyhteistöihin muodostivat kokonaan mietityn kokonaisuuden. Yhteistyö oli lisäksi helppoa yhteyshenkilöiden pysyessä samana.

Aino Mäki
Markkinointisuunnittelija
Delipap Oy