Youtube-kanavistaan tunnetut Veronica Verho ja Sita Salminen julkaisivat ensimmäisen yhteisen podcastinsa kesäkuun alussa, ja yhdeksän jaksoa myöhemmin POKS – sarja on kesän suosituin podcast. Miljoonan kuuntelun raja ylitettiin 2.elokuuta.

Olo on yllättynyt ja otettu, koska aloittaessa ei ollut mitään hajua siitä, kuinka moneen meidän keskinäinen kemia ja podin konsepti iskee”, miettii Sita Salminen hämmentyneenä. Juontajakumppani Veronica Verho jatkaa: ”Oon saanu antaa ihmisille puolia itsestäni mitä en pystyisi antamaan missään muualla. Oon vaan niin tuhannen kiitollinen.”

POKS-sarjan valtava yleisö on pääosin 18-34 -vuotiaita, joista 90 % naisia. Suositut some-vaikuttajat aloittavat viikonlopun vieton perjantaisin julkaistavissa jaksoissa ja kuten etko-tunnelmissa yleensä, studiossa kesäjuomien äärellä syntyvät parhaat avautumiset ja mehevimmät keskustelut. Sarjan vetovoima löytyy kohderyhmän mukaan samaistuttavasta hilpeästä keskustelusta, ja teini-iän kommellusten muistelu herättää nostalgisia fiiliksiä.

”Podcastien on ajateltu olevan pienen yleisön media. Kun POKS tavoittaa noin 20 % 18-27-vuotiaista suomalaisista naisista, voidaan puhua ilmiöstä. Mainostajalle tämä tuo tavoittavuuden lisäksi vahvan sitoutumisen brändiin vaikuttajan omakohtaisen ja aidon tarinan myötä. Uskomme vaikuttajan suulla toteutettavaan kaupalliseen sisältöön podcasteissa, ja näistä meillä on hyviä tuloksia sarjoistamme”, toteaa Jenni Forsblom.

POKS vahvistaa menestyksellään Bablerin asemaa Suomen johtavana podcast-talona. Bablerin edustamien vaikuttajien podcast-sarjoja on kuluneen vuoden aikana kuunneltu yli 5 miljoonaa kertaa, suosituimpien joukossa ovat POKS:in rinnalla mm. Nonsense by Alexa & Linda, Tuplakääk sekä Puhu Muru-sarjat.