Tiedote, julkaisuvapaa 12.08.2019

Tuomas Enbuske on ostanut osakkuuden vaikuttajatalo Babler Oy:stä. Enbuskesta tulee samalla myös Bablerin uuden hallituksen jäsen.

Tuomas uskoo henkilömedioiden kasvuun ja vaikuttajien aitoon auktoriteettiin perustuvan liiketoiminnan nopeaan kehittymiseen Suomen mediamarkkinassa.

”Ihmisiä kiinnostavat toiset ihmiset, harvemmin firmat. Sori vaan firmat! Mutta ei hätää! Bablerin vaikuttajien avulla yritykset pääsevät kohderyhmänsä esikuvien avulla kertomaan viestinsä vaikuttajan tavalla. Mainostaja ei voi muokata esikuvaa kannattamaan asiaa, jota tämä ei kannata. Yleisö huomaa sen intuitiivisesti. (Vaikka itse kannatan rahaa vasten lähes kaikkea, paitsi kepua ja ranskalaisia autoja). Pointtina on löytää asiakkaalle tyyppi, joka puhuttelee hänen firmansa kohderyhmää. Viesti menee paljon paremmin perille kuin, mikä se sana olikaan. Ai niin, ”mainonta”. Ei mainonta mihinkään kuolemassa ole, sille vain ollaan tekemässä viidettä pallolaajennusta ja se makaa Kellokoskella nippusiteissä”, toteaa Tuomas.

Uuden omistuspohjan myötä Babler lähtee vauhdilla laajentamaan vaikuttajayhteisöään ja kehittämään näiden sisältöjä ja kanavia. Bablerin henkilömedioista vastaa Mtv-radioiden entinen sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki, Bablerin uusi osakas hänkin.

”Tuomaksen ylivoimaiset verkostot vauhdittavat Bablerin vaikuttajapoolin kasvamista ja kehittymistä monimuotoisempaan suuntaan. Lisäksi Tuomaksen sisältöosaaminen on omaa luokkaansa, joka saadaan nyt valjastettua Bablerin vaikuttajayhteisön käyttöön”, toteaa Huhtamäki.

Babler on täyden palvelun vaikuttajatalo, jonka toiminta rakentuu vahvaan asiantuntemukseen, syvään vaikuttajatutkimukseen sekä kasvavaan, monipuoliseen vaikuttajaportfolioon.

Bablerin vaikuttajaindeksi tuo markkinaan kauan kaivatun työkalun, jolla päästään kiinni vaikuttajamarkkinoinnin laadullisiin mittareihin jo suunnitteluvaiheessa. Tämä on oikea tapa synnyttää tuloksellisia yhteistöitä.

”Pelkkä tavoittavuus ei todellakaan riitä mainostajalle. Pidän ajatuksesta, että Babler etsii datan perusteella jokaiselle firmalle ja yhteisölle sopivamman vaikuttajan. Ja vaikuttajia ei jumankauta käytetä mainostamiseen. Se vie kaiken vaikuttajan uskottavuuden. Heidän osaamistaan käytetään vaikuttamiseen. Tuotteen ja vaikuttajan täytyy sopia aidosti yhteen”, lisää Tuomas Enbuske.

Lisätietoja:
Pekka Harjunkoski
p. 050 599 0079
Babler/ Osakas & Toimitusjohtaja
pekka.harjunkoski@babler.fi